luni, 6 septembrie 2010

Celei mai bune prietene...


Ce naiba v-a apucat pe toţi… mă rog, nu chiar pe toţi, ci doar pe unii dintre voi? S-a deschis cumva sezonul la despărţiri? S-a dat startul la împachetat lucrurile şi amintirile în valiză şi la aruncatul pe apa sâmbetei a tot ceea ce a fost între tine şi cel de lângă tine? Cum aţi decis că e timpul să trântiţi uşa în urma voastră?

Sunteţi neclintiţi că nu mai e cale de întoarcere şi aşa o fi şi fiind…voi ştiţi asta mai bine…dar chiar aşa…nimeni, nimeni dintre voi nu va îmbătrâni împreună? Înainte vă număram pe degete…acum v-aţi cam înmulţit la numărătoare…

*

Despre tine nu credeam vreodată că am să aud că te-ai hotărât să laşi totul în urmă…ştiu cât luptasei pentru iubirea ta cu ceva ani în urmă…Se pare că s-a ales praful; am înţeles că nu a mai rămas nimic din ceea ce a fost odată. Mă doare sufletul de tine; pe el nu il cunoşteam decât din povestirile tale…ştiam doar atunci când lipseai din grup că plecasei să il vezi…biata de tine, erai mai mereu între două trenuri…ce ţi-e şi cu dragostea asta! Credeam la început că e doar una din nenumăratele aventuri pe care le avusesei şi că aşa va şi rămâne.

Însă el a fost să fie acea. Acela pe care l-ai ales. Dintre toti ceilalti pe care ţi-i cunoscusem…el…necunoscut mie, avea să devină barbatul vieţii tale. M-am gândit că e un barbat norocos că va avea parte de tine. În sinea mea aveam o îndoială totuşi. Nu eşti făcuta să fii copac…să te înrădăcinezi în cineva…te-am cunoscut mai bine ca oricare altul; ai fost şi ai rămas cea mai buna prietena a mea…până în ziua în care ai plecat…iar de atunci şi până acum nu ne-am pierdut niciodată. Doar din ochi; nu ne-am mai văzut de ceva vreme. Destulă.

Îmi pare rău să te ştiu singura, mai ales că eşti printre străini. Îi ai pe unii dintre acei care ne-au fost prieteni în adolescenţă şi mai apoi…dar tu ştii la fel de bine ca şi mine că nu îţi sunt chiar atât de apropiaţi…şi pe departe de a-ţi fi adevăraţi. Întotdeauna, tu doar pe tine însuţi te-ai avut…şi nu ai dat doi bani pe părerea altora despre tine. Doamne, ce infatuata le puteai părea celor care nu te cunoşteau…cât de aroganta…Nu te-ai sinchisit niciodată de ceea ce credeau alţii despre tine.

Draga mi-ai fost din clipa în care ne-am împrietenit…mă distra felul în care îi priveai pe toţi de sus…mai ştii când mi-ai spus, nu ştiu dacă mai în glumă, mai în serios, că ţi se părea că nu mă impresionai?…te amuza că te luam peste picior…te tachinam şi nu pierdeam nici o ocazie de a o face. Mai ştii că ceilalţi ne suspectau că am fi îndrăgostiţi unul de celălalt?

Îţi mai aduci aminte...S-a intamplat intr-o seara...O seara de vara...

O vorbă nu mi-ai spus apoi…un cuvinţel nu ai scos…deşi ochii mei te priviseră a întrebare. Niciodată nu am vorbit despre acea seara... Ca şi cum nu se întâmplase vreodată. Pentru că nimic a fior nu se putea întâmpla între noi…nu ar fi avut cum să se întâmple…noi eram cei mai buni prieteni din lume şi nimic şi nimeni pe pământ nu ar fi putut schimba aceasta. Dar ştiu că începeai să te îndrăgosteşti de mine…am simţit-o…m-am prefăcut însă că nu bag de seamă. De ce oare, m-am întrebat mult mai târziu, să ştii.

Oricum, bine am făcut, pentru că şi tu, cea mai buna prietena a mea, aveai să pleci într-o ţară străină şi îndepărtată…aşa cum făcuse şi cea de care mă îndrăgostisem pentru întâia dată în viaţa mea şi pe care nu aveam să o uit vreodată.

Întotdeauna mi-ai fost alături atunci când am avut nevoie de tine…si eu la randul meu alaturi de tine atunci cand iti era tie mai greu...mai ştii când ne intalneam si ne povesteam unul altuia atat bucuriile cat si tristetile care ne intunecau sufletele...

Am suferit ca nu ti-am spus ceea ce se intamplase cu mine...incredere aveam deplina in tine...doar ca in clipa aia imi lipsea curaju...ştiam că te va întrista ceea ce urmează să afli.

Acum însă nu ştiu ce să îşi spun eu, ţie, cand tu nu mai esti alaturi de mine...si esti atat de departe...

Ce naiba se întâmplă cu noi?

Orice ar fi de acum înainte, draga mea prietena, te rog să nu îţi iei iubire vreodată…

…de la solduri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu