marți, 21 iunie 2016

Tel Aviv - o destinatie de vis

Tel AvivIsrael este destinatia de care m-am indragostit de la "prima aterizare". Orasul arata si este fenomenal, iar cele 5 zile din luna mai petrecute aici m-au facut sa il iubesc cu adevarat.
Pentru inceput: zborul catre Tel Aviv are niste hopuri: oamenii din aeroportul Ben Gurion. Daca ati auzit tot felul de povestii petrecute de cei ce trec granita inspre Israel.. ei bine, probabil ca majoritatea sunt adevarate. Atat la aterizare, cat si in momentul in care am plecat am fost chestionat, cercetat, supraanalizat cautat in bagaje de cala, cat si in cele de mana, intimitatea iti este complet invadata, iar modul lor de a trata oameni nu este deloc unul ok.
Trecand peste acest impediment urmeaza alt hop: transferul catre Tel Aviv. Eu recomand o targuire la sange cu taximetristi care sunt pusi tepe si care uita sa mai vorbeasca limba engleza si realizeaza ca ei stiu doar rusa.
Aceste mici neplaceri cu care te lovesti inainte de a ajunge la destinatie nu m-au facut deloc sa imi schimb parerea despre Tel Aviv. Un oras-statiune unde te poti relaxa la plaja toata ziua, chefui pana dimineata in cluburi sau iti poti cumpara haine de la multitudinea de magazine.
Eu nu am fost un turist model in ceea ce priveste aceasta destinatie si anume nu va pot spune nimic despre ceea ce puteti vizita sau locurile de unde puteti face poze panoramice deoarece eu m-am lasat furat de acest oras nebun si am petrecut cele 5 zile doar simtindu-ma bine la plaja in prima parte a zile si distrandu-ma de nebun in ultima parte a zilei.
Cu toate acestea, va pot oferi diferite ponturi daca alegeti ca destinatie acest oras:
  • Probabil cel mai important lucru pe care trebuie sa il stiti este ca de vineri pana sambata seara in Israel se sarbatoreste Shabbat-ul, iar in toata acesta perioada majoritatea magazinelor, barurilor, etc sunt inchise; odata ce sambata a apus soarele, totul isis revine complet la viata in acest oras nebun; din experienta personala: joia este sambata lor in ideea ca atunci iese lume de bezmetica in oras.
  • Nu stiu cum suna asta, dar asa este: Soarele lor este altfel de al nostru; daca nu esti foarte atent si te expui din prima si foarte mult la soare sunt sanse foarte mari sa faci niste arsuri solare; un localnic mi-a povestit ca sunt o groaza de "glume locale" pe seama turistilor parliti de soare.
  • Moneda lor este shelker si ca paritate avem 1 leu = 0.9 shelkeri, deci conversia banilor este aproape 1 la 1.
  • Nu este un oras scump, dar nici un oras ieftin: in media am cheltuit cam 70ron pentru o masa insemnand un singur fel principal plus o bauttura intr-un loc decent.
  • Pentru cei innebuniti dupa peste & co: de vizitat vechiul port Old Jaffa; arata si este exact cum ti-ai imagina ca este un port.
  • La doar o ora si ceva de Tel Aviv se afla Ierusalimul; autobuzele pleaca inspre acesta destinatie cam din juma in juma de ora, nu costa foarte mult biletul dus-intors si reprezinta o experienta unica: Zidul Plangerii, Turnul lui David, etc; schimbul de atitudine dintre cele doua orase te face sa te simti in Israel cu adevarat.
Articol înscris în concursul Thailanda, Te Iubesc! organizat de KLM România, în colaborare cu Tedoo.ro și T.A.T. Balkans .
hjh

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu